tisdag 20 oktober 2009

Skrattrynkor eller?

Det är dags att köpa en ny dagkräm eller day cream som det står på de flesta burkarna och tuberna i butikerna. När man är 40+ så har skrattrynkorna börjat stanna kvar av någon konstig anledning, speciellt runt ögonen. Det kan ju bero på att jag har lätt för att skratta men största anledingen är nog soldyrkaren i mig. Jag älskar att sola och bada.
Jag har med åren blivit bättre på att använda krämer med hög solskyddsfaktor i ansiktet men snackar vi 80-talet då kokosoljedoften låg tung på playan så var jag en av dem.

Men, men nu är det som det är. Varje rynka visar hur roligt och soligt mitt 45-åriga liv har varit hittills och det lär bli fler skratt- och solrynkor det är ett som är säkert.

Vad ska jag då köpa för dagkräm enligt expertisen?
Enligt Kicks råd är det viktigaste när man väljer hudvårdsprodukter är att veta vilken typ av hy man har. De flesta, närmare bestämt 80 % har blandhy och Kicks tipsar också om att man ska anpassa valet av hudvårdsprodukter efter sin ålder då huden har olika behov i olika skeden av livet.

Dessa produkter tipsar Kicks om man är 40+:
Välj en rynkkorrigerande creme eller en creme som ger mer spänst och lyft.
Clarins Extra-Firming Day cream. Lyfter och stärker. Kostar ca 675 kr. för 50 ml.
No7 Time Resisting Day Cream spf 12. Förhindrar uppkomsten av tecken på åldrande. Kostar ca 300 kr. för 500 ml.
Tri-Aktiline. Ger omedelbar och långvarig effekt på rynkor och fina linjer. Kostar ca 400 kr. för 30 ml.

Hm, mycket pengar kostar en liten burk!

Om jag inte ska fortsätta att använda Apotekets hudvårdsprodukter blir det kanske att prova Tri-Aktiline. Den ska ju enligt reklamen ge omedelbar effekt...allting går att sälja med mördande reklam, kom och köp konserverad kräm (gröt).

Over and out L8

2 kommentarer:

  1. Säger som jag sa på FB...o mera rynkor kommer det att bli!!
    Definitivt mera SOLRYNKOR ♥

    SvaraRadera