söndag 18 oktober 2009

Kroppsvård


Vi var ett gäng från jobbet som bokade in olika behandlingar på Hantverksprogrammet – inriktning hälsa och kroppsvård, S:t Eskils gymnasium.

Det var behandlingar allt ifrån ansiktsbehandling till fotbehandling, från topp till tå.

Jag valde frans- och brynfärg, i det ingick även plockning av ögonbryn.
Jag tycker det gör himla ont att plocka ögonbrynen så jag informerade den vänliga tjejen om det.
Den vänliga tjejen log tryggt tillbaka och sa att hon skulle plocka så snällt som möjligt.
Snällt, hur plockar man då?
Och jag som trodde att den vänliga tjejen skulle föreslå Emla kräm (Emla används för bedövning av huden inför t ex nålstick) men inte då.
Den vänliga tjejen började bara plocka på hennes snälla sätt.
Om det gjorde ont?
JA, vad trodde du, det går inte att plocka snällt!!

Men trots smärtan blev slutresultatet bra och jag gick därifrån med perfekt färgade och plockade ögonbryn.
Jag kan verkligen tipsa dig att gå och få en behandling där och priset tilltalar en att gå på behandlingar lite oftare.
Prislista kundmottagning Hälsa och Kroppsvård.

Over and out L8

1 kommentar:

  1. Tjosan!!...´Jag gick in o kikade, drog ut priser mm...Ska verkligen kolla upp det där..Är det bara under dagtid?
    Förstår att det gjorde ont...aj, aj.....Men men du vet ju vad dom säger "vill man va fin får man lida pin". Stämmer va??
    Kramen till dej ♥

    SvaraRadera