tisdag 17 november 2009

Äntligen framme

Yes! Nu är jag framme i Shumen. Evgenia hade ordnat så att jag blev hämtad på flygplatsen i Varna, ca 90 km från Shumen.
"Chauffören" som hämtade mig kallade sig för Tolly och Evgenia är hans chef. Han var väldigt tillmötesgående men pratade knagglig engelska. Han frågade om jag gillade musik och jag nickade och då spelade han modern bulgarisk folkpop hela vägen till Shumen. Ja, det var ju bara att digga och stampa takten. Hi, hi.

Väl framme skjutsade Tolly mig direkt till kommunhuset där Shumens borgmästare tog emot oss deltagare. Hon berättade om hur deras skolsystem fungerade och vi fick ställa frågor till henne genom en tolk eftersom borgmästaren inte kunde engelska. Det var även två journalister på plats. Kändes hedrande att få träffa borgmästaren måste jag säga.

Nu har jag hunnit bekanta mig lite med deltagarna och här är en bild på oss. De två tjejerna till vänster är tolkarna.
Over and out L8

2 kommentarer: