lördag 21 november 2009

Sista dagen slutade som den första började

Igår var det sista dagen på studiebesöket i Shumen och sista dagen slutade som den första började på min resa.

Men nu ska vi inte gå händelserna i förväg.
Dagen började med att vi besökte två förskolor och fick se hur de arbetade.
De visade upp sina Comenius-projekt och förberedelserna inför jul i barngrupperna.

På båda förskolorna bjöds det på kaffe, kakor, salta pinnar och juice.
Lunchen åt vi på Evgenias mammas förskola och bordet dignade av mat.
Det är bara att titta på kortet så förstår ni vad vi bjöds på.

Till flygplatsen hade Evgenia bokat ”svarttaxi” och då var det ingen svart taxi. Taxichauffören hade en skylt i framrutan och på den stod det att han inte jobbade.
Ja, så går det tydligen till.
Jag tog kort på skylten och chauffören översatte den bulgariska texten till ”Not working”.

Planet hem till Sverige var 2 timmar försenat och när jag stod och väntade på mitt bagage på Arlanda var det inte med planet. Bagaget kommer ikväll till hotellet som Teknik-Tomas och jag ska bo på. Vi ska ha en weekend i Stockholm, så nu måste jag ju shoppa lite kläder ; ) inget ont som inte har något gott med sig.

Ja, ett bättre slut på ett trevligt och lärorikt studiebesök hade jag nog önskat mig.

Over and out L8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar