lördag 26 december 2009

Nyårsfest med tema

Vi är tre familjer tillika grannar som har firat nyår ihop ett antal år.
1994 introducerade Teknik-Tomas och jag en nyårsfest med ett tema. Temat var att gästerna kom till ett land men gästerna visste inte om det innan. Vi hade valt landet Mexico och bjöd på mexikansk mat, dryck och musik och istället för vanliga nyårshattar hade alla gästerna sombrero. Jag hade ”stajlat” vardagsrummet och borddukningen så att det påminde om Mexico. Nyårsafton med temainslaget blev så lyckat att nu ska vi ha temat för 16:e året på raken med ett undantag för år 1999 då temat var glamour inför millenniumskiftet.


Man kan säga att det har blivit en tradition med våra nyårsfester och eftersom vi är tre familjer så turas vi om att ha nyårsfesten. I år är det Teknik-Tomas och min tur. att hållai festen. Det värdparet står för är mat, dryck, musik, huvudbonad/klädsel specifikt för det land värdparet överraskar med.

Dessa länder har vi hittills ”varit i” på nyårsafton:
1994 Mexico
1995 Sverige på vikingatiden
1996 Kina

1997 Grekland
1998 USA
1999 Glamour

2000 Frankrike
2001 Indien
2002 Ryssland

2003 Spanien
2004 Italien
2005 Libanon

2006 Skottland
2007 Hawaii
2008 Österrike

2009 ?


Vilket land blir det i år då?
Eftersom det är hemligt för gästerna vilket land de kommer till så åtekommer jag med ett blogginlägg efter nyårsafton.

Men lite ledtrådar kan jag ge:
  • Det är ett land i Europa.
  • En maträtt i det här landet betyder flamma på svenska.
  • Pannonia är det gamla romerska namnet på på det här landet.

Over and out L8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar