onsdag 9 december 2009

Sällskapsspel

Jag tänkte köpa ett sällskapsspel inför julen.
Vi har en hel del spel hemma men nu är jag sugen på ett nytt sällskapsspel.
Jag surfade runt lite och kollade in olika tester på sällskapsspel.
Jag hamnade på en sida som jag kan rekommendera,
Allt om sällskapsspel.

Här är några spel som fått bra omdömen i testerna:
Marrakech
I spelet är du välkommen till mattförsäljning i Marrakech. Lägg ut dina mattor och ta betalt när motståndarna hamnar på dem!

Cluedo
Vem mördade doktor Swart? Hur? Och var? Din uppgift är att få svar på dessa frågor innan dina motspelare gör det?

Risky Business
I spelet sätts både din kunskap och blufförmåga på prov. Alla spelare deltar i varje omgång som består av fem frågor med svarsalternativ och fyra satsningsrundor. För att ha chans att vinna pengarna i potten måste du ha mod att satsa hela vägen. Du vet bara hur många rätt du själv har, och givetvis vet ingen annan det.
Nominerad till årets spel 2009.


Just nu lutar det åt att jag köper Risky Business...men, men jag får se.

Over and out L8

2 kommentarer:

  1. Tackar för tipsen! Kan verkligen rekommendera Risky Business, har det själv!

    SvaraRadera
  2. Nu blir jag än mer övertygad att jag ska köpa det spelet.

    SvaraRadera