tisdag 6 april 2010

Gröna fingrar – not, del 2

I tidigare blogginlägg Hur övervintrar ett olivträd? och Pelargonernas liv i mina händer har jag skrivit om mina gröna fingrar eller rättare sagt mina ogröna fingrarna.

Jag trodde själv i ett svagt ögonblick att mina fingrar började skifta i en svag ljusgrön nyans men det var bara fantasier.
Men eftersom jag är en fantasifull person så kan jag väl få fantisera om att jag verkligen har gröna fingrar och mina blommor kommer att blomma som aldrig förr…eller ?!!

Jag tänkte om jag döper om uttrycket Think outside the box till Fantasize outside the box i stället.
Och om jag intalar mig tillräckligt ofta mantrat:
Jag har gröna fingrar, jag har gröna fingrar…

Då får jag nog gröna fingrar. Eller?!

Jag vågade mig på testet Har du gröna fingrar?
Nu har jag till och med bevis på att jag har gröna fingrar i alla fall lite.

Jag fick 7 rätt av 10 möjliga på testet. Så är säger testet om mina gröna fingrar:
Visst har du gröna fingrar! Du hittar rätt i handelsträdgårdens djungel och kan skilja ogräset från de önskade växterna i rabatten, driva upp en tomatplanta och hålla balkongväxterna vid liv hela sommaren. Men för att bli ett riktigt äss i trädgården får du allt ligga i lite mer!

Gör testet Har du gröna fingrar?

Nu undrar du kanske hur det går med övervintringen av mitt olivträd och mina två pelargoner. Korten här under talar väl sitt tydliga språk.
Over and out L8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar