måndag 12 juli 2010

Mina första egna youtubeklipp

Nu har jag tagit mina första trevande försök att skapa youtubeklipp via webbkameran.
Jag har lagt upp tre inspelningar men jag kan ju i ärlighetens namn säga att det tog fler inspelningsförsök än tre men jag väljer att visa tre av mina kanske 10 försök.

I klippen nedan får ni se mina trevande försök, alla är vi nybörjare någon gång.
Jag börjar varje klipp med samma ord men sen skiljer sig klippen åt ; )

Klipp1
I den här inspelningen säger jag helt fel.



Klipp 2
I den här inspelningen säger jag fel igen och börjar förstås att skratta.



Klipp 3
Inför den tredje inspelningen som i verkligheten är den 10:e eller 11:e samlar jag mig med lite peptalk och resultatet får duga för den här gången.



Hur gör man ett youtubeklipp via webbkameran?
Jag följde ett inlägg på Ugglebloggen, där förklarar Åsa med både en instruktionsfilm och en lathund hur man går tillväga. Tydliga och enkla instruktioner.

Over and out L8

2 kommentarer:

  1. Vad modig du är som lägger upp klipp där du själv är med, själv fuskade jag och la ut en liten film på mina marsvin :-) Svårt var det i varje fall inte tycker jag. Faktiskt måste jag säga att många av de verktyg och tjänster som det ingår att prova på i den här sommarkursen är väldigt lättanvända även om de är på engelska.

    SvaraRadera
  2. Kul att du lade ut en film med dig själv! Jag vågar nog inte lägga ut en film med mig, får bli något annat spännande! :-)

    SvaraRadera