torsdag 9 september 2010

Reunion efter 30 år

Ja, tiden går...det är närmare 30 år sedan jag gick ut 9:an.

Sommaren 1980 slutade jag och mina klasskompisar 9B på Stålforsskolan. Jag var 16 år och jag kände mig så mogen, ja, rent av vuxen (fniss).
Vi i 9B skulle ut och erövra världen, så var det!

Och nu 30 år senare är det reunion fest för 9B och alla andra som gick ut på Stålforsskolan eller Djurgårdsskolan 1980. Det ska bli härligt att möta klasskompisarna från 9B som nu har erövrat världen i 30 år.

1980 hände en hel del
17 mars 1980 får den svenska rockgruppen Noice sitt genombrott i TV-programmet Måndagsbörsen med låten En kväll i tunnelbanan.

Se klippet med Noice live på Gröna Lund.



Och det här hände också 1980:
- Björn Borg vinner Wimbledon för femte gången i rad
- Tjörnbron utanför Göteborg rasar efter att en av bropelarna blivit påseglad.
- Sommartiden införs i Sverige.
- Prinsessan Victoria ges möjlighet att ärva den svenska tronen, i och med att Sverige inför kvinnlig tronföljd.
- John Lennon skjuts till döds i New York av Mark Chapman.

Jag avslutar inlägget med följande ordspråk:
Gamla vänner och gamla skor är bekvämast.

Over and out L8

5 kommentarer:

  1. Kul:-) Själv gick man på Göksten (i Torshälla fast det tillhör ju E-tuna än idag tror jag), sent 80-tal

    SvaraRadera
  2. Jaha, så du bodde i Torshälla.
    Var bor du nu?

    SvaraRadera
  3. På landet utanför Södertälje..

    SvaraRadera
  4. Har kollat noga men kan inte se vem som är du, Lotta!
    Kram från Karin

    SvaraRadera
  5. Hej Karin, jag står bredvid magister Rolf.

    SvaraRadera