söndag 16 januari 2011

Jag lär mig mer i Windows 7

Nu har jag botaniserat ytterligare i Windows 7.
Om du är ovan som jag att använda Windows 7 har du några länkar till bra och korta instruktionsfilmer här nedan.

Lära känna skrivbordet

Anpassa datorn

Söka efter filer

Ändra Windows inställningar

Använda e-post och Internet

Skriva ut med Windows 7

Undersökning hur folk använder Windows
Inför Windows 7 har Microsoft gjort massor av undersökningar för att ta reda på hur folk använder Windows. Man har till exempel fått veta hur många fönster en genomsnittlig användare har öppna samtidigt, vilket har lett till att man förbättrat fönsterhanteringen. Drar du ett fönster och släpper det i toppen av skärmen kommer det att maximeras. Släpper du det i kanterna ändrar det storlek till att ta upp halva skärmen – något som gör det enklare att ha två fönster öppna bredvid varandra när du ska flytta filer.
Info hämtad från blogg.tkj.se

Läs mitt tidigare inlägg om Windows 7, Migrering till Windows 7.

Over and out L8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar