söndag 2 januari 2011

Nyårslöfte eller ej

Om man har avgett något nyårslöfte eller ej så är det ju till syvende och sist upp till en själv om man vill ha till en förändring eller inte. Jag har inte avgett något nyårslöfte för jag skulle nog inte kunna hålla det men jag tänkte se till att år 2011 blir ett må-bra-år utan något nyårslöfte.

Enligt Wikipedia så är ett nyårslöfte ett löfte som avläggs av en individ på nyårsafton som ett sätt att förändra sin livsstil åt ett håll som anses positivt.

Hur ska jag få till ett må-bra-år då?
Om jag utgår från bilden ovan så blir det lätt som en plätt. Det gäller att inte krångla till det för sig.
Att sluta röka blir lätt eftersom jag inte röker. Lite fusk, jag vet.
Jag har en våg(som jag inte använder) utan jag känner när byxlinningen börjar spänna över magen : ) och då kan jag välja att köp ett par byxor i en storlek större eller minska på mitt godisintag. Jag väljer under mitt må-bra-år att försöka börja med lördagsgodis.
Jag har "alltid", ja, i alla fall till och från, tränat på gym eller på olika gympapass.
Men nu ska det faktiskt bli alltid, sedan i början av december har jag en årskort på Nautilius.
Att äta är inga problem men att äta fisk tänker jag inte heller det här året börja med trots att det är sååå nyttigt för jag "tål" inte fisk, så de så. Men av någon konstig anledning tål jag hummer, räkor och kräftor ; )

Jag tror att 2011 kommer bli ett kalas må-bra-år för mig.
Jag önskar dig ett riktigt må-bra-år också förstås.

I feel good tra la, la, la...



Over and out L8

3 kommentarer:

  1. Gott nytt må-bra-år!
    Jag har just upptäckt din blogg tack vare att någon annan länkat till din "årets-julklapp"-lista.

    SvaraRadera
  2. Jag är besökare 9700. Får jag en interaktiv tavla i pris då?
    Gott Nytt År Lotta!

    SvaraRadera
  3. Ja, Götilda, tänk om jag kunde ge dig det : )
    Du får komma upp på jobbet och inspektera den interaktiva projektorn istället...kanske något för Landstinget. Och en god fortsättning till dig med.
    Gott-nytt-må-bra-år till dig Ingrid och god fortsättning.

    SvaraRadera