lördag 28 maj 2011

Har du testat Pratpost?

Nu kontrar Posten med att få fler folk att skicka brev med tjänsten Pratpost.

Vad är då Pratpost?
Med Pratpost läser du in ett brev och du kan redigera i brevet om du läst in något som blivit fel.
Du fyller i mottagarens adress.
Du betalar 20 kronor via ditt kontokort.
Brevet som du nyss pratade in skrivs nu ut och skickas med Posten och hamnar i mottagarens brevlåda inom tre dagar.
Pratposten läser du in på Postens webbsida, pratpost.se

Ja, det återstår att se om Pratpost blir en hit utifrån att många idag använder e-post och är vana med att posten når mottagaren med ett klick.

För den tålige som inte behöver veta när och om posten når mottagaren är det läge att prova på flaskpost.

Och apropå post så har jag lärt mig ett nytt ord, Ytpost.
Ytpost, vad är det tänkte jag?
Jo, ytpost är att man skickar post med fordon som bil, båt och tåg.
Ja, tänk så mycket ytpost jag har fått fast att jag inte har vetat att det heter så!

Over and out L8

3 kommentarer:

  1. Om det varit den 1 april hade jag trott att detta med "pratpost" var ett aprilskämt.

    SvaraRadera
  2. Det kan ju vara bra så att man inte längre får knappt läsbara brev

    SvaraRadera