tisdag 16 augusti 2011

Key West - hängmattornas paradis

Nu har vi varit i Key West i tre dagar och det har varit tre fantastiska dagar. Key West är den sydligaste staden i USA och den västligaste av Florida Keys-öarna.

Vi bodde på det sydligaste hotellet på Key West, Southernmost on the beach.

Southernmost Point
Längst ut på sydvästra delen av Key West finns ett fingerborgsformat monument som kallas Southernmost Point. Det markerar att det går inte att komma längre söderut än så i det stora landet USA. Därifrån är det bara 144 kilometer till Kuba.

Hemingway
Författaren Ernest Hemingway bodde på Key West mellan 1931 och 1940 och hans hem är nu museum där det varje dag hålls guidade turer och visningar. Där finns också den första poolen som byggdes på Key West och priset för att bygga den sägs varit astronomiskt.
Sloppy Joe´s bar sägs det att Hemingway tillbringade en stor del av sin fritid.


Solnedgången i Key West
Jag hade läst innan vi kom till Key West att solnedgången skulle vara något som alla måste uppleva på Key West. Enligt det jag läste så skulle det vara något av världens absolut vackraste och mäktigaste solnedgångar.
Den fick väl duga ; )

Hängmatteaffär
Och tänk att de hade en affär med bara hängmattor : )
Det var som julafton för mig!
Här kallas hängmatta för hammock.


Här njuter jag i en hängmatta vid stranden, det fanns många att välja på !
Nu far vi vidare till Fort Lauderdale...

Over and out L8

2 kommentarer:

  1. Ser helt ok ut tycker jag :) Fortsätt njuta så håller vi ställningarna här hemma....

    SvaraRadera