tisdag 9 augusti 2011

Mickey Mouse är inte vilken mus som helst


Igår åkte vi ner till Downtown Disney World i en Disneybuss så klart.
Stället var helt galet. Var du en tittade så fanns Musse Pigg och hans vänner överallt.
Musse Pigg är stjärnan himself.

Han har till och med en speciell julaffär som jag tog lite kort ifrån, galet var ordet.

Musse Pigg är en ikon för Walt Disney Company. Musse skapades 1928 så han har några år på nacken, but he still going strong. Walt Disney Company firar hans födelse 18 november.

Den 18 november 1978 hedrades Musse Pigg på sin 50-årsdag genom att bli den första seriefiguren att få en stjärna på Hollywood Walk of Fame.
Som sagt Musse är kung här!

Jag kan säga att jag var bra nära att köpa ett Musse Pigg skal till min iPhone men stod emot och nu tror jag att jag ångrar mig. Han är ju rätt söt den där Musse.
Här testar jag ett diadem för att likna Musses tjej Mimmi.
Och nej, jag köpte inte det heller ; )


Se videoklipp från Downtown Disney World




Over and out L8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar