onsdag 28 september 2011

Office på iPaden

Jag har laddat ner appen Quickoffice Pro HD. Med den appen får jag möjlighet att
skapa, redigera, få åtkomst till och dela Microsoft Office-filer.
Appen kostar 149 kronor men det är det värt om den nu håller vad den lovar.

Jag har ännu bara hunnit test att skriva dokument i Word och det har fungerat.
Jag har också kopplat så att mina Google docs går att läsa och redigeras direkt i Quickoffice.

Gör så här för att koppla Google docs i Quickoffice
Gå in på appen Quickoffice och klicka på + längst ner i vänstra hörnet.
Välj sedan att klicka på Google.


Här loggar du in med ditt Googlekonto.


Du får nu en bekräftelse på att du lyckats koppla Google docs i Quickoffice.

Nu "ligger" Google docs lättillgängliga i Quickoffice.

Nu kan du läsa och redigera dina Google docs i Quickoffice.


Har du provat på någon annan app som kan bearbeta Office-filer?

Over and out L8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar