söndag 25 september 2011

Prosument, javisst!

Nu har jag skickat iväg en inlämningsuppgift på distanskursen som jag läser.
Inlämingsuppgiften handlade om boken Digitaliseringen av skolan av Jan Hylén.
Jag tycker att författaren lyckas med att skapa en översiktsbild av IT i skolan som spänner över flera områden. Det är helt enkelt en bok som rektor och lärare borde ta del av och läsa och diskutera.

I annan litteratur som jag läst om IT i skolan har jag inte fått en så samlad bild som jag fick i Digitaliseringen av skolan. Och så har jag lärt mig ett nytt begrepp, nämligen prosumenter.
Vad betyder det då?
Det kan du kanske lista ut annars så får du läsa boken så får du svaret ; )

Att läsa på distans
Nu är det bara att fortsätta att ta tag i nästa inlämningsuppgift.
Det är perfekt att kunna läsa på distans.
Vad tycker du om distansutbildning?

Over and out L8

1 kommentar:

  1. Hej. Att läsa på distans är perfekt :-) Det är så skönt att kunna välja sin egen takt. Jag kommer definitivt att anmäla mig till del 2 av kursen.

    SvaraRadera