tisdag 13 december 2011

Skapa en digital namnteckning

Jag har gjort en digital namnteckning som jag kan använda mig av som avslutning i t ex mail. Jag tycker att en digital namnteckning med en personlig handstil sätter en lite mer personlig prägel än de teckensnitt som finns att välja på.

Så här gjorde jag:
1. Jag skrev min namnteckning med en lite tjockare penna på ett vitt papper.

2. Sen skannade jag av pappret och sparade det skannade dokumentet på min dator.

3. Jag öppnade det skannade dokumentet och öppnade sedan skärmklippverktyget och klippte ut så att jag bara fick med namnteckningen.

4. Jag valde sedan att spara skärmklippet med namnteckningen genom att gå till Arkiv – Spara som…

5. När jag sedan t ex skriver ett mail i Outlook web och vill få med namnteckningen klickar jag på Infoga bild så hamnar namnteckningen i mailet där jag står med markören.

Och så här kan det se ut i ett mail.


Over and out L8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar