måndag 20 februari 2012

Geocaching - skattjakt

Nu har jag provat på geocaching. Det började inte så bra, Teknik-Tomas och jag var ute på "jakt" i söndags i området där vi bor men vi hittade inte cachen. Men skam den som ger sig, idag var jag och en arbetskamrat ute och gick på lunchen och vi hittade två stycken cacher. Yes!


När du hittar cachen(burken) så finns det en loggbok/papper och en penna. Skriv ditt namn och datum i loggen/pappret och lägg tillbaka burken där du hittade den så att andra kan komma efter dig. Poängen är att uppleva platsen och hitta "skatten"(cachen) - det finns ju ingen egentlig "skatt". Dessutom loggar du geocachen på nätet när du kommer hem och på så vis har du enkelt koll på vilka du redan har hittat. Har du inte provat på geocaching så tycker jag verkligen att du ska testa.
Vem vill inte gå på skattjakt!
Så här gjorde jag för att komma igång
Jag har registrerade mig på
geocaching.com och så laddade jag ner gratisappen Geocaching Intro på min iPhone men egentligen så rekommenderas appen Geocaching och den kostar 75 kronor. Jag får väl köpa den senare om jag inte tycker att gratisappen duger.
Jag läste om geocaching på webbsidan geocaching.se
Här kan du läsa mer om Geocaching.

Se videon What is geocaching?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar