söndag 12 februari 2012

Uppfinnare av CoolSpool

Jaha, då var jag uppfinnare också eller inte!
Det är väl fler än jag som blir något irriterad på trasslet med headset-sladden till t ex iPhone.

Det finns förstås redan produkter som säljs så som miniWinder.

Se videoklipp på hur miniWinder fungerar.

Men varför köpa en när du kan tillverka din egen sladdsamlare, allt du behöver är en tom trådrulle.

Börja med att vika sladden dubbelt och trä sladden genom trådrullens mitt.

Linda sedan upp sladden på rullen.

Trä hörlurarna igenom öglan och dra till i sladden i andra änden för att ”låsa” hörlurarna.
Simslabim så har du din egen sladdsamlare, lätt som en plätt!
Och som alla uppfinnare så måste jag ge "min" produkt ett namn.
Spool betyder trådrulle på engelska så jag tänkte att namnet CoolSpool vore coolt ; ) Men att söka patent på min uppfinning det struntar jag i ; )

Over and out L8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar