måndag 9 april 2012

Träningsappar - nu finns det inga ursäkter

Jag har stor nytta av appen RunKeeper när jag promenerar och joggar.
Nu har jag laddat ner och testat ytterligare två träningsappar som förhoppningsvis ska peppa mig i min träning.

Apparna heter Nike Training Club och Tabata Timer.






Nike Training Club

Enligt Nike Training Club, NTC, fungerar appen som en personlig tränare och i dagsläget har den 90 övningar och över 50 specialbyggda träningspass, appen uppdateras kontinuerligt.
Se filmen om Nike Training club



Tabata Timer
Med appen Tabata Timer tränar du intervallträning, 20 sekunder träning - 10 sekunder vila - gånger 8.
Du kan t ex träna plankan, knäböj, situps, upphopp, armhävningar med appen.
Läs mer om Tabat Timer.
Se filmen om Tabata Timer


Ja, vad väntar du på?!
Ladda ner apparna och börja träna : )

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar