lördag 19 januari 2013

Appen Adobe reader

Jag har i ett tidigare blogginlägg, PDF-filer i iBooks, skrivit om hur PDF- filer kan användas i iBooks. Nu har jag även testat gratisappen Adobe reader.
Med appen Adobe reader kan du bearbeta din PDF-fil på många olika sätt.

Här är några användningsområden:

Anteckna med frihandsritverktyg, textverktyg och  verktyg med överstrykning, genomstrykning och understrykning.
Kommentera med gula lappar.
Fyll i formulär som du kan signera digitalt.
Organisera PDF-dokumenten i mappar
Dela PDF-dokument enkelt mad andra appar eller som bilaga i mail
Lagra PDF-dokumenten i Acrobbat.com eller Dropbox för att eneklt komma åt dokumenten från andra enheter.

Här är en film som jag gjort för att visa hur smidigt det är att använda Adobe redaer för PDF-dokument.
.





7 kommentarer:

  1. Den appen är bland det bästa som hänt mig! Lätt sätt att ta med mig dokument till möten även om jag inte är uppkopplad.
    Mycket bra verktyg för att markera saker i texter.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag kan bara håll med dig. Appen är klockren!

    SvaraRadera
  3. Hej Lotta Det var ett riktigt bra tips för att kunna arbeta i dokument och som sagt när det inte finns en kanon att tillgå om man arbetar i grupp och vill hänvisa eller arbeta med ngt specifikt dokument/Maja

    SvaraRadera
  4. Hej Maja!
    Kul att du gillar mitt tips : )
    /Lotta

    SvaraRadera
  5. Hej Lotta!
    Jag har laddat ner appen och tagit in en pdf-fil som jag fått som bifogad fil i ett mail. Men jag får inte upp redigeringslisten???

    SvaraRadera
  6. Hej Inger!
    När du har öppnat pdf:n så "knacka" bara på skärmen så får du upp redigeringslisten.
    /Lotta

    SvaraRadera