söndag 17 januari 2016

En man som heter Ove


Nu har jag riktigt "marinerat mig" i En man som hette OveFörst läste jag boken, för det andra så såg jag föreställningen med Johan Rheborg på Rival och för det tredje och sista, antar jag, så såg jag filmen på bio idag.

Vem är Ove då?
Han går en inspektionsrunda varje morgon i radhuskvarteret och kollar så att inget otillbörligt har hänt. Sparkar på skylten med "biltrafik förbjuden inom området" så att den står kvar ordentligt, rycker i garagedörren, kollar så att sopförrådet ser OK ut...resten av innehållet får läsa i boken eller se på bio/teatern.


Man kan inget annat än att älska Ove. Jag kan varmt rekommendera boken, föreställningen och bion alltså allt som jag har "marinerat mig" i, En man som heter Ove får du helt enkelt inte missa .

1 kommentar:

  1. Jag såg filmen, tyckte den var fantastiskt bra, vilket fint skådespeleri! Sen läste jag boken efteråt, den kändes lite platt då. Det är Rolf Lassgård som gör succén, tycker jag

    SvaraRadera